Monday, December 4, 2017

Azam & Aim In The Year of 2017



hari ni dah 31 December 2016..so masing2 dah counting hours untuk 1hb January 2017...kalau dulu time sekolah aku tak heran la tahun2 baru ni...same jugak waktu study...sebab dah boleh predict benda ape aku akan hadap..tapi bile dah kerja..seriously aku memang tak tau..lagi2 dengan status aku sekarang..so ada benda tahun lepas yang tak tercapai lagi akan dibawa ke hadapan untuk di capai..In Shaa Allah..

INI AZAM BARU

1) Have my dream job
 - ape2 hal kenapa job..of course la sebab ia titik tolak untuk sume benda lepas ni...sekarang ni status aku jadi penganggur terhormat...so my routine right now.. - not so my dream job tapi macam capaikan cita2 yang tak kesampaian...lebih kurang macam tu la...



Kemas rumah
Tonton movie/anime/running man
Mohon kerja on website
Repeat..

2) Tukar kereta..
- I admit..aku takde hak untuk mana2 kereta yang ada sekarang..bab2 kereta aku lepas tangan..so kire aku ni cuma peminjam je la walaupun bulan2 aku bayar..and lagi 1 kereta atas nama aku...my wishlist still kereta compact..and I really want HONDA JAZZ...really I am...sebab ianya sangat menggoda... - not the right time to change...takde rezeki lagi..my aim now is house..


3) Learn how to park in side ways..

- Ok ni lawak...reverse dah kire ok even kalau parking tu sempit ataupun tempat parking byk kereta aku tak berani..but side ways ni memang perlu2 sangat2 belajar..kalau tak bile lagi kan... - dah belajar sikit2..ok la tu kan

4) My relationship should be more serious...until married..

- it's true..kite hanya mampu merancang..Tuhan yg tentukan...memang kalau ikot perancangan tahun 2017 la tahun bertunang..dan tahun berkahwin gak...semoga dipermudahkan urusan,,, - belum sampai masa untuk aku kahwin

my dream wedding dress


5) More and more workout please..takpun lebih tepat..more active..that's the point... - fail..kalau ada test confirm gred aku F


everyday tu idok le tapi kena rajin...


6) ok yang ini more to religion..selagi kite belum meninggal dunia..selagi itu la benda2 ini harus masuk dalam azam kite.. - masih mencuba untuk melengkapi semua


tak nak tinggal solat i will try to improve benda yang wajib ni cos aku tinggalkan sama ada sengaja atau tidak

- lebihkan amalan-amalan sunat 
lately i've been wake up very early in the morning untuk buat solat tahajjud dan solat sunat..doa lebih dimakbulkan pada waktu 1/3 malam...- solat dhuha..kadang2 buat kat ofis adalah salah satu benda yang patut dibanggakan..kerja2 itu semua duniawi ok..

- banyak baca quran more and more

- surah al-Mulk tiap2 malam sebelum tido
- surah al-Kahfi tiap2 pagi jumaat
- baca Al-Quran
- al-Mathurat seminggu sekali



7) Learn new things and start to boost up benda yang dah tau but jarang buat.. (cth terbaik : memasak)... - no tomen *comment*


8) Start untuk menabung..memang susah untuk tinggalkan sikit duit kat akaun...cara terbaik adalah..tiap kali dapat rm5 takpun rm20 terus amek duit tu dan simpan..itu je cara...so tak de la tertekan sangat.. - try sebaik mungkin untuk simpan..but sometimes bile tengah 'sesak'...duit tu jugak aku korek..lagi2 waktu mengganggur dulu



INI AIM - fail... *tak teragak-agak mengaku tu...

1 ) should be read more and more and more
- ok..I plan to buy book shelves once dah dapat duit..so bile dah hari2 nampak buku depan mata..keinginan tu akan datang dengan sendirinya (I think so)



2) nak khatam tonton running man tahun 2011 & 2012...
- this things pun aku ada plan..nak beli 1 external yang store sume running man dari first episode sampai last episode...so bile dah kumpul 1 tempat senang nak tengok kan..

3) movie time..



waktu dah ada..so ape lagi..buat la kan..ye dak...

4) nak habiskan 1 colouring book hello kitty...

- lupe pulak pasal hal buku ni..sampai terlalu lama...ish2..




However, two of the bucket lists dah achieved...


Travel to Medan and go to Danau Toba


miss this view so much

actually aku ada buat satu entri pasal travel medan ni..tapi baru part 1 la...pemalas much rasa


Travel to Sabah - Kota Kinabalu, Kundasang, Ranau


 pic courtesy of Pinterest



kalau rajin much aku akan buat entri pasal travel ke Sabah pulak

No comments: