Tuesday, April 9, 2013

Melaka 2013

dah memanjang draft..terasa sangat tak suka bile tengok post draft ni..simpan lama2 sebab sibuk punya pasal..tapi atas dasar blog aku..aku punya suka la..aku teruskan jugak menaip...this is the second time aku hantar adik aku..dulu hantar dia pi KPJ..tapi separuh jalan gara2 yuran dia yang bisa mencekik kayak separuh mati..UTM punya yuran pun aku dah merungut lagikan KPJ ni yang berdabel-dabel mahalnya...tapi kualiti hostel...haprak harpic sume la...seb baek bukan aku tapi adik aku...kalau dulu kat nogori sembilan tapi sekarang kat Melaka..so dalam masa 3 tahun ni boleh la aku pusing2 Melaka..bukannya besaq mana pun Melaka tu....kalau kerajaan Melaka nak buat wifi kaver satu negeri pun aku rasa not impossible...

gara2 tidak tahu kat mana kolej tu..so kitorang satu family amek inisiatif pergi sehari sebelum daftar..suruh daftar pukul 8 pagi..itu kejam ke mengada..giler ah..kalau tolak dari JB pukul bape aku kena bangun tu?..nehi2..bil kul nehi...check in mana2 hotel bajet tapi selesa paginya terus pergi daftar..lagi ok bagi aku instead bangun pagi2 buta...tak menahan mata woo...

so bile dah ada plan macam tu kitorang bertolak dari JB tengahari...rilek2 tak mau kelam kabut ye dak...

Papehal Lunch dulu kat Machap...perut bunyi lagu Rock Faizal Tahir...

mamat singapore mana la yang bawak ni...sebab lepas makan kete ni terus takde...


tetiba terasa nak makan Baskin Robin..tu yang 'terbeli' tu...aku punya coklat berpeanutbutter...adik aku punya tak ingat la pulak...

dah sampai negeri Melaka first mission kena accomplish dulu..carik di mana Kolej Kejururawatan Melaka...Alhamdulillah Allah permudahkan urusan kami kerana tak perlu pusing2 sampai pening..hanya perlu terus sampai nampak signboard kolej...itu sahaja...dah sampai tengok sekeliling dulu...pastu carik tempat solat...Masjid Al-Azim jadi pilihan... 
cantik kan?..dalam nya lagi cantik - pic kredit to google...

bile dah solat..seocnd mission pulak...carik hotel bajet..pun tak susah..tinggal satu malam je..so asalkan boleh tido..boleh mandi dengan selesa dah cukup bagus...so Ng Fook Hotel jadi pilihan.. but I swear to myself akan aku treat family aku untuk stay hotel a much much much better than this...

pliss jangan expect reception hotel bajet ada perempuan cun ok...cenggini la rupanya..rupa macam ni pun at least ada wifi yang laju tau...sehinggakan aku boleh maraton tengok SEPAH perform masa raja lawak 3 dulu... - pic kredit to google...

demi menghilangkan kebosanan duduk dalam hotel..so kitorang decide nak jalan2 sekitar Melaka...tempat jadi pilihan... Melaka Sentral.. nak tinjau2 dulu ape yang ada...

macam larkin sentral jugak la..ada jual2 baju..ada tempat makan... - pic kredit to google..

rindu sangat nak minum each a cup ni..kat melaka banyak tapi awat kat jb takde ek?.. #IniSemuaPoyo...

then esok harinya baru la hantar adik aku..boleh dikatakan sistem pendaftaran sangat la ntah hape2..sebab ape tau..

- last minit baru bagitau berapa jumlah dokumen yang perlu disediakan..kalau dah kebetulan ada takpe..ni ada pulak tak cukup...tapi biasa la..kadang2 sistem institut berkerajaan ni memang macam tu..
- bile dah register hari weekend macam ni..of course kedai kat tempat akan tutup..dah tak pasal2 student buat bisnes printing...walaupun lembap dan banyak masalah..at least ada la kan...dari takde langsung...
- semuanya senior2 masa aku datang sweet2 belako..tapi based on ape adik aku citer..rupanya talam dua muka masing2...jadi kayak orang kejam bile keluarga dah mula angkat kaki..masa orientasi..bertujuan sebenarnya..sebab belejar free..itu je..so nak free ada la 'imbuhan' kena ngadap...
-so hopefully benda2 macam ni takde lagi kat mana2 tempat..

pengorbanan ibu bapa bile hantar anak2 pegi belajar..with the hope...


#hopefully lepas ni dapat merasa nasi ayam bebola..klebang coconut shake..ikan bakar...etc (you name it)...

sedap tak? - pic kredit to google..

tengah lapar tengok mende alah ni..memang berkeroncong perut.. - pic kredit to google

sotong goreng tepung.. - pic kredit to google







No comments: