Wednesday, September 20, 2017

Medan,Indonesia (Part 1)


THEME SONG ALONG TRAVEL : CALVIN HARIS & RIHANNA - THIS IS WHAT U CAME FOR



aku tak taw la perangai sape aku ikut ni...mengupdate benda dah lama jadi...actually aku tak kemas lagi gambar2 masa pegi medan tu...banyak sangat..so aku decide untuk tolak tepi dan buat keje lain sampai la gambar tu dah umur 5 bulan...choii sangat...

nak start dari mana pun aku tak tau...so aku tunjuk gambar je la eh..senang nak carik modal menulis..


sebelum pergi luar negara ni..paham2 je la benda ape kena prepare..passport kena buat..hal ptptn kena settle...kalau tak ko cuma mampu melambai kat ibu dgn adik ko je la jawabnya kalau ptptn ko tak settlekan...memang penat la..tau je la nak deal dgn pejabat kerajaan macam mana...kesabaran kena tinggi ya amat..ada datang tak bawak proper document kena balik..datang balik hari lain...kena settle cepat takut nanti ada je benda halang...banyak betul cabaran & dugaan sebenarnya bile nak pergi obersi ni...lagi2 first timer macam aku ni..jangan la dicomparekan dengan orang lain yang pergi obersi macam pergi johor-melaka...


benda wajib tunjuk...luggage isi barang2..aku guna luggage besar...

ini lah rupa beg tu..memang besar sgt..ingatkan boleh share dengan ibu/adik..tapi bile pikir takut overweight terus pakai sendiri
uangnya udah ditukar ya pak


pinky pink
memandangkan ini trip berkumpulan so kena la ikut ape trip cakap...pukul 7 pagi dah kena kumpul kat sri putri sebelum pergi KLIA2..kononnya bas nak datang pukul 7.30..pukul 8 la baru sampai...JANJI MELAYU

Sampai KLIA2 around pukul almost 1 p.m so agak kelam kabut la nak check in beg..settlekan tiket..tak sempat betul aku nak pusing2 KLIA2 ni...sempat masuk Family Mart je la beli air..ada pro and con jugak sebenarnya bile pergi travel bertrip...






lepas 5 bulan..aku dah mula rindu nak tengok view ni balik..ye la aku bukannya macam orang tu tiap2 tahun pergi travel...ada rezeki travel la kan

lagi2 view ni..mahal dan susah nak dapat...



#selfiedulu



lepas landing terus pergi makan..aku pun tak tau la ape nama makanan2 tu sebab dah lapar sangat punya pasal...yang pasti ada rasa tomyam..asam pedas..ikan 3 rasa...

tourist guide tu bagitau perjalanan dari AIRPORT KUALA NAMU sampai ke BANDAR MEDAN amek masa 3 jam...so aku memang takde tangkap gambar ape2 la sebab waktu lepas lunch kepala aku sakit dan shawl yang aku pakai buat hal...not a good start ha...


selain tampar pipi sendiri..tangkap gambar juga adalah cara untuk aku sedar yang aku dah sampai Medan...



LEPAS DINNER DAN BELI SIMCARD..TERUS PERGI CHECK IN KAT GRAND KANAYA HOTEL....





aku share bilik dengan adik...btw perlu diingatkan yang aku pergi medan bergrup..so bile dah tetapkan satu bilik 2 orang je kena la ikut..ibu pulak share bilik dengan lagi sorang makcik ni...

No comments: